!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

Jak naprawić błąd 500 HTTP (Internal Server Error)

HTTP Error 500

Jest to błąd występujący po stronie serwera do którego użytkownik próbuje uzyskać dostęp. Występuje często przy zmianach w kodzie czy błędnych ustawieniach serwera HTTP typu Apache, Nginx. Uciążliwy błąd ponieważ ciężko go naprawić. 

Poniżej znajdują się przykładowe rozwiązania problemu ERROR 500

 

 

Zmiana uprawnień plików

Należy sprawdzić szczególnie jeżeli błąd występuje na serwerze VPS oraz dedykowanych serwerach czy zostały nadane odpowiednie uprawnienia dla użytkownika www-data.

Uprawnienia powinny wyglądać następująco:

– 644 nadajemy na pliki

– 755 nadajemy na katalogi

Tłumaczenie poszczególnych liczb:

0 = —
1 = –x
2 = -w-
3 = -wx
4 = r-
5 = r-x
6 = rw-
7 = rwx

Poszczególne litery:

r = read

w = write

x = execute

 

Zmiany po aktualizacji

Często po aktualizacji szczególnie w popularnym CMS WordPress występują takie błędy. Pamiętajmy że wtyczki robią też ludzie i oni też mogą się pomylić. Warto dlatego wszystkie wtyczki wyłączyć i sprawdzić czy błąd dalej występuje, a nawet cofnąć wszystkie aktualizacje jakie były.

Sprawdzenie logów

Warto spojrzeć w logi naszego serwera HTTP gdzie znajduje się dużo wiedzy. W przypadku Apache2 znajdziemy takie pliki najczęściej w /var/log/apache2

znajdują się tam logi access.log i error.log, w pliku error znajdziemy informacje o błędach na przykład z języka PHP. Jeżeli takowe nie występują a problem dalej się pojawia warto do naszego pliku .htaccess znajdującego się w katalogu głownym naszej strony, dodać poniższe linijki:

#Error reporting PHP
php_flag display_startup_errors on
php_flag display_errors on
php_flag html_errors on
php_flag log_errors on
php_flag ignore_repeated_errors off
php_flag ignore_repeated_source off
php_flag report_memleaks on
php_flag track_errors on
php_value docref_root 0
php_value docref_ext 0
php_value error_reporting -1
php_value log_errors_max_len 0
#End error reporting PHP 

Kontakt z supportem hostingu

Jeżeli nic z powyższych nie pomaga zawsze warto skontaktować się z dostawcą usług hostingowej, ma on większe uprawnienia i często widzi też więcej czy to w logach czy w plikach.

 

 

Dziękuję 🙂 Mam nadzieję że pomogłem w razie problemów proszę pisać postaramy się pomóż

 

Odsłony: 10